איך בוחרים מתנה לחינה?

חינה הוא אחד האירועים היותר שמחים, מיוחדים ומושקעים שככול הנראה תחוו, וזאת כי אין מדובר בעוד אירוע גדול כמו חתונה ואין מדובר באירוע פשוט כמו יום הולדת, אלא מדובר באירוע שבא לאחל לזוג הצעיר שמחה, אושר, שפע ופוריות, ומדובר באירוע שמלווה את עדות המזרח לאורך ההיסטוריה, ועל כן כה מרגש לקיים אותו בהתאם למסורת ואף בא"י. מכאן שאנשים תמיד שמחים לקבל הזמנה לחינה ואף פחות נבהלים מהמחשבה שצריך להביא מתנה, כי לעומת חתונה, ידוע שעבור אירוע מעין זה ההוצאה מצד האורחים הרבה יותר סמלית. אז מה מביאים וכמה בדיוק נהוג להשקיע? להלן הסבר מלא לצד כמה רעיונות וטיפים משמעותיים.

לא מזומן, כן כסף

ראשית נציין שלצד העובדה שבחתונה מתנה תתקבל בעין עקומה, הרי שבכול הנוגע לחינה אין זה נהוג להביא כסף, אלא בעיקר מצפים מכם האורחים שתביאו מתנה, כך שזוהי הזדמנות להעניק משהו מעט יותר אישי מאשר מזומן, ופה צריך לוודא שהמתנה תענה על אחד משני הפרמטרים הבאים: או שהיא תהיה שימושית, או שהיא תהיה רצויה. מהי מתנה רצויה? כזו שבני הזוג ישמחו לקבל, וזאת כי הם לא היו רוכשים אותה בעצמם, ולו כי מבחינתם מדובר במותרות.

מתנות שהן מותרות

שנרחיב אלו מתנות ניתן להעניק במסגרת קטגוריה זו? קופון זוגי למסעדה טובה, להופעה, או לספא (אם ההוצאה יקרה תשקלו לשתף אדם נוסף), סט מצעים מושקע למיטה, סט של חלוקים מפנקים שעליהם רקומים בחוטי זהב שמות בני הזוג, פסל או ואזה לסלון וכדומה. מחפשים רעיונות מעט יותר מיוחדים? הכינו להם ערכת מאנצ'ס שכוללת בקבוק יין טוב, שוקולדים, גבינות שוות ושאר פינוקים, או רכשו עבורם תרמיל טיולים מלא בכול טוב: ממתקים לדרך, כובעי מצחייה תואמים, מצפן עם הקדשה אישית וכדומה.

מתנות שהן יותר פרקטיות

רוב הזוגות שמתחתנים מבקשים להתחיל פרק חדש בחיים, ועל כן ברוב המקרים הם ישמחו לקבל שלל מוצרים שמצויים בכול בית, קרי סט צלחות, סם של סכום, מפת שולחן יפה, זוג של כריות שינה, שמיכת פוך מפנקת, שמיכת פליז לספה, סירים איכותיים, מגוון גדג'טים חכמים, סט של מגבות לפנים, מקבץ גרביים יפות, מבחר כלים חשמליים למטבח, סט של כוסות קפה, כיסאות לגינה, שטיח לכניסה, אדנית עם צמחי תבלין וכדומה.

בין מזומן למתנה

מצד אחד אתם מאוד רוצים להעניק מתנה אך מצד שני אינכם רוצים להעמיד את בני הזוג במצב שבו הוא נאלץ להגיע במיוחד לחנות רק בכדי לבצע החלפה, ועל כן אם רוצים ללכת על בטוח ומצד שני לדעת שהסכום שהענקתם לא ילך בסוף החודש על תשלומי חשמל, מוטב שתשקלו להעניק שובר מתנה. פה נעניק שני טיפים חשובים: ראשית אם רוצים להעניק סכום גדול פשוט תתחברו לעוד שניים שלושה אנשים (הם יודו לכם על כך) ושנית נבהיר שחשוב לבחור בחנות שיש לה סניף בסביבת המגורים של בני הזוג ושהיא יודעת להציע שפע גדול ואיכותי, כאשר פה נחדד שהחנות כלל לא חייבת להיות פיזית, אלא גם שובר לחנות מקוונת יתקבל בשמחה גדולה.

עלות

אם נדבר על הפיל שבחדר, נעצור להסביר כמה בדיוק צריך לשים, כאשר כלל האצבע הוא שצריך לשים כחצי מעלות המתנה שהייתם מעניקים בחתונה, כמובן אם הדבר ניתן. עתה נעצור לחדד שיש כמה משתנים שמשפיעים על גובה ההוצאה – להלן שורת משתנים משמעותיים: הקרבה לחתן ולכלה (ככול שיותר קרובים הוציאו יותר), המיקום שבו עורכים את האירוע (אולם או בית), רמת ההשקעה של בני הזוג (למשל אם ידוע שהתפאורה עומדת לכלול שוק מרוקאי ובין היתר מחולקות תלבושות לחינה תיקחו בחשבון שמדובר באירוע מושקע ויותר יוקרתי) וכמובן שיש להיות כנים כמה אתם יכולים להוציא. ההוצאה כבדה עליכם? העניקו מתנה זולה אך שמביעה מחשבה – לצורך הדוגמה אלבום תמונות שכולל ברכה מרגשת. מבקשים עזרה בחישוב גובה ההוצאה? קיימים מחשבונים שמסייעים לקבל תשובה באמצעות הזנה של מגוון משתנים. סקרנים? ההוצאה הממוצעת עומדת על 180 ש"ח עבור אורח בודד.

דגשים חשובים

  • העובדה שנהוג להביא מתנה אינה אומרת שכלל לא ניתן להביא צ'ק, אם כי כן עדיף שובר מתנה. לעיתים, כשהאירוע מתקיים באולם ארועים, ייתכן ותעדיפו להעניק כסף, ולו כדי לסייע לזוג לשלם את הוצאות האירוע.
  • רוצים לרכוש משהו שווה מבלי להוציא הרבה? התאגדו כמה אנשים ביחד.
  • התייעצו עם חברים קרובים של בני הזוג לגבי הפריטים שהם צרכים.
  • תנסו להיות מקוריים, אך לא מקוריים מדי.
  • אל תגיעו בידיים ריקות, כי גם אם תספרו לעצמכם שתשלימו את רכישת המתנה אח"כ, סביר להניח שזה לא יקרה.
  • רוצים לקלוע אך עדיין להפתיע? תתייעצו עם הצד שפחות קרוב אליכם. כך למשל אם חברה קרובה מתחתנת, תשאלו את הארוס שלה מה היא תשמח לקבל.
  • לפני שרוכשים משווים מחירים.

אל תשכחו את המהות

רגע לפני שמורחים חינה על היד ונהנים משלל מתוקים ומוסיקה אותנטית, תעצרו להשקיע מחשבה ותעניקו מכל הלב. מה עוד? אל תתמקדו בהוצאה, אלא בזכות להשתתף בכזו שמחה. רכישה נעימה!